Veelgestelde vragen

Waar kan of mag ik gaan liggen ?

Voor de recreatiehaven geldt dat u zelf een ligplaats mag zoeken aan de kade of aan de steigers. Gaat u aan de kade liggen let dan op dat u goed aansluit (1,5 meter). Gaat u in een box liggen let dan op of de box op groen staat en of de maat van uw schip past t.o.v. de box.

Kan ik een ligplaats reserveren ?

Reserveren is niet mogelijk. Alleen in speciale gevallen wordt er een uitzondering gemaakt.

Wanneer moet ik de ligplaats verlaten ?

Gaat u Urk verlaten dan wordt u gevraagd de ligrplaats voor 12:00 te verlaten zodat andere gasten gebruik kunnen maken van de voorzieningen. Verlengen kunt u doen door de QR code op de stroompaal te scannen en voor nog een nacht af te rekenen.

Kan ik aan de gereserveerde kade gaan liggen ?

Aanmeren aan gereserveerde kade is niet toegestaan. Hier komen vaak de grote charterschepen te liggen die pas laat op de dag binnenvaren. Ook als het in de rest van de haven erg druk is kunt u niet aan de gereserveerde kade aanmeren. Gaat u dan naast een ander recreatievaartuig liggen.

De camperplaatsen zijn allemaal bezet, wat nu ?

We hebben een beperkt aanbod aan camperplaatsen. Jammer dat alles vol is. Helaas is het niet toegestaan om buiten de campervakken te overnachten. Urk heeft echter ook een mooie camping genaamd “Vakantiepark ’t Urkerbos’. Zij hebben een camperplaatsen met alle voorzieningen die u nodig heeft voor een aangenaam verblijf op Urk. U vindt de camping aan de Vormtweg 9.

Mag ik parkeren buiten de camperplaatsen ?

Het is niet toegestaan om buiten de camperplaatsen met uw camper te overnachten. Parkeren op de ruime parkeervoorzieningen met uw camper is uiteraard toegestaan. U bent welkom om een dagje van al het moois dat Urk u te bieden heeft te genieten. Overnachten is echter niet toegestaan, hier wordt ook op gehandhaafd. 

Wanneer moet ik de camperplaats verlaten ?

Gaat u Urk verlaten dan wordt u gevraagd de camperplaats voor 12:00 te verlaten zodat andere gasten gebruik kunnen maken van de voorzieningen. Verlengen kunt u doen door de QR code op de stroompaal te scannen en voor nog een nacht af te rekenen.

Wilt u nog niet om 12:00 vertrekken dan bent u uiteraard van harte welkom om op onze ruime parkeervoorzieningen te parkeren om nog wat langer van Urk te kunnen genieten. Het is echter niet toegestaan hier te overnachten. 

Hoe kan ik afrekenen ?

U kunt zelf afrekenen, scan hiervoor de QR code op de stroompaal die het dichtst bij uw boot of camper staat. Mocht dit niet lukken spreekt u dan een havenmeester aan, deze zijn altijd wel te vinden in of rond de haven. Na betaling krijgt u per mail een bevestiging met daar in de codes voor sanitair en wifi.

Moet ik op zondag ook afrekenen ?

Ook op zondag dient u af te rekenen. Dit kunt u zelf doen door de QR code op de stroompaal te scannen. In de bevestigingsemail die u ontvangt vindt u de code waarmee u toegang heeft tot de sanitaire voorzieningen. 

Is er een weekendtarief ?

Aangezien alle havenvoorzieningen 24/7 geopend zijn kent de haven van Urk niet langer een weekendtarief. U krijgt toegang tot onze sanitaire voorziening zodra u afgerekend hebt. U doet dit door de QR code op de stroompaal te scannen. In de bevestigingsmail vindt u de toegangscode voor de sanitairevoorzieningen. 

Hoe krijg ik toegang tot de sanitairevoorzieningen ?

Voor de sanitairevoorzieningen heeft u een toegangscode nodig. Deze vindt u in de bevestigingsemail na afrekenen middels QR-code of op de bon van de havenmeester. Toetst u deze code inclusief # in op het codepaneel naast de toegangsdeur en u kunt gebruik maken van de sanitairvoorzieningen.

Mijn toegangscode werkt niet, wat kan ik doen ?

Om toegang te krijgen tot de sanitairvoorziening is het belangrijk dat u de # ook in toetst.

Controleer ook of je de code van vandaag in toetst. 

Bent u met de camper of bent u aangemeerd aan de Dormakade, let er dan op dat u de juiste ingang gebruikt. De ingang met ‘sanitair’ erboven geschreven, aan de zijde van de waterspuwende orca, is de juiste toegangsdeur voor u. 

Wat kan ik doen als de stroomvoorziening niet werkt ?

Het is uiteraard vervelend als de stroomvoorziening niet werkt. U kunt hier gelukkig vaak zelf wat aan doen, ga als volgt te werk:

  1. Controleer aan de zijkant van de stroompaal of één of meer van de zekeringen zijn doorgeslagen. Is dit het geval dan kunt u die zelf terugplaatsen. 
  2. Als er geen zekeringen zijn doorgeslagen, probeert u dan een andere stroomaansluiting op de stroompaal. 
  3. Mocht de stroomvoorziening nu nog niet werken neemt u dan contact op met de havendienst. 

LET OP: In het winterseizoen zijn alle stroomvoorzieningen op de drijvende steigers afgesloten. Mocht u toch stroom wensen, meert u dan aan langs één van de kades en gebruikt u de stroomvoorzieningen daar. 

Is er in het winterseizoen ook stroom en water aanwezig in de recreatiehaven ?

Het water is afgesloten en stroom is alleen aanwezig aan de kades. Wanneer u een bezoek wilt brengen graag aan 1 van de kades aanmeren.

Mijn vraag staat er niet tussen

Staat het antwoord op uw vraag niet tussen onze veelgestelde vragen? neemt u dan contact met ons op, wij helpen u graag verder.

Contact